Boğaziçili Blog Yazarları Yazı Dizisi...

2004'ten beri bir takım kesilmelerle OKCK.net'te varlık gösteren bir blog yazarı olarak, 7 Aralık 2010'da 'Boğaziçili Blog Yazarları' adında bir oluşumun ilk adımlarını attım. Oluşumun amacı; Boğaziçi Üniversitesi öğrencilerinden, mezunlarından ve akademisyenlerinden blog tutanları bir araya toplayarak iletişimi kuvvetlendirmekti.

Oluşumun ortaya çıkışından bugüne iki yıl geçti; bir iki buluşma gerçekleştirdik, belli oranda yazarlar bir araya toplandı ama o kadar da faal olamadı. Bunun elbet çeşitli nedenleri mevcut ve bu bir başka yazısının konusu. Ama en önemli sebeplerden biri, oluşumun takibini biraz fazla dallanıp budaklanmamdan ötürü yeterince iyi yapamamam oldu.



2013 ile birlikte bu oluşumu daha sade ve kolay üretim yapılabilecek şekilde yeniden düzenlemeye karar verdim ve işte 'Boğaziçili Blog Yazarları' yazı dizisi de bu kararın bir sonucu. Bu yazı dizisiyle, sizlere blogları ve yazarlarını tanıtacak ve kısa röportajlara yer vereceğim.

İlk olarak bugüne kadar oluşum içinde bir şekilde yer almış bloglara yer verecek ve sonrasında keşfe çıkacağım. Siz de yardımcı olmak isterseniz, bu yazının altına önerdiğiniz blogu ve yazarı yorum olarak ekleyebilirsiniz. Tüm yazılara 'bogazicili-blog-yazarlari' etiketi altından ulaşabilirsiniz.

OKCK.net'te yer verdiğim blogların son yazılarına, sağ alandaki 'Boğaziçili Blog Yazarları' modülünden ulaşabilirsiniz. Ayrıca bu blogları, http://www.netvibes.com/bounblog adresinden de topluca takip edebilirsiniz.

Yazı dizisi hakkındaki önerilerinizi ve sormak istediklerinizi, yine bu yazıya yorum olarak ekleyebilir ya da okckilinc@gmail.com adresinden bana eposta ile ulaştırabilirsiniz.

Boğaziçili Blog Yazarları Logosunun Oluşumu

'Boğaziçili Blog Yazarları'ndan bahsettim, şimdi de isterseniz blogunuza ekleyebileceğiniz ve bu topluluğun bir ferdi olduğunuzu gösterebileceğiniz logonun oluşumundan bahsetmek istiyorum.

Logoda iki temel bileşeni temsil edebilmeliydim; Boğaziçi Üniversitesi ve Bloglar...

Bu iki bileşenden Boğaziçi Üniversitesi’ni en basit olarak üniversitenin kendi logosu, blogları ise bir RSS ikonu simgeleyebilirdi. Ben de ikisini birden önüme aldım ve bu ikisini nasıl birleştirebilirim diye düşündüm.

Boğaziçi Üniversitesi’nin logosu içindeki yarım dairelere bir şekilde RSS ikonunu gömebileceğimi hayal ettim, uygulamaya döktüğümde ise logonun ortasındaki alanın taslağı oluşmuş oldu.

Bu ortadaki alanın renklendirmesinde Boğaziçi Üniversitesi’nin logo renklerine en yakın #3399cc ve #333366 kodlu renkleri kullandım. Bu renkler, Boğaziçi Üniversitesi’ni çağrıştırabilecekti bakan kişiye.

Bu iki dalganın birleştiricisi konumundaki ve insanı temsil ettiğini düşündüğüm ortadaki yuvarlak için, hem insanı neşelendiren hem de rss ikonunun en temel rengi olan turuncuya boyamanın harika olacağını düşündüm.

Boyama işlemi tamamlandıktan sonra logoyu Boğaziçi Üniversitesi ile daha bir eşlemek için bir şeyler yapmam gerektiğine karar verdim ve bunun için yine üniversite logosunun dış hat şeklini logomuza uygun bir şekilde entegre ettim.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...