Boğaziçi Üniversitesi'nde Parasız Eğitime Adım Adım Derken...

Bundan 5 ay kadar önce, "Boğaziçi Üniversitesi'nde Parasız Eğitime Adım Adım" başlıklı bir yazı paylaşmış ve "Dilerim üniversitemizin küçük küçük attığı adımlar, dev adımlara dönüşüp en azından bizden sonraki kuşaklara 'parasız eğitim'in yolunu açar." demiştim.

Ve bugün, Bakanlar Kurulu'ndan sonra Bülent Arınç müjdeyi verdi: Üniversite harçları kaldırıldı. Kısaca dileğim kabul oldu ve üniversite öğrencilerinden ziyade aileleri bir parça rahat nefes alabildi. Herkesin gözü aydın olsun :)

Hazır konusu açılmışken "Boğaziçi Üniversitesi'nde Parasız Eğitime Adım Adım" başlıklı yazımda belirttiğim bazı hususlar konusunda geçtiğimiz dönemki ÖTK (Öğrenci Temsilciliği Kurulu) tarafından çeşitli detaylar tarafıma iletildi. Şimdi sizlerle bu detayları paylaşmak istiyorum.

ÖTK, 'Kayıt Parası' ve 'Belge Ücreti'nin yıllardır hukuksuzca tahsil edildiğini ve bu ücretlerden ötürü üniversitemize YÖK'ten uyarı geldiğini belirtti. Kaldırılmamış olsaydı, üniversite hakkında soruşturma başlatılacağını da sözlerine ekledi.

Shuttle'ların ücretsiz olması konusunda ise; önceki rektörümüz Prof. Dr. Kadri Özçaldıran'ın bu sene için ücretsiz olacağının sözünü önceki sene verdiğini ancak bu sözü maliyet gerekçesiyle gerçekleştirmediğini dile getirdi. Ancak ÖTK, ÜYK ve şimdiki rektörümüz Gülay Barbarosoğlu'nun da desteğini alarak verilen sözün gerçekleştirilmesini sağladığın iletti.

ÖTK, sözlerini yeni rektörümüz Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu'nun üniversitemizde çok güzel işler yapacağına inandığını belirterek sonlandırdı.

Yazımla ilgili olarak değerli yorumlarını benimle paylaşan ve bu açıklamaları sizlerle paylaşmamı rica eden ÖTK'ya teşekkürlerimi iletiyorum.

ÖTK'yı Twitter üzerinden takip etmenizi de tavsiye ederim: http://twitter.com/boun_otk

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...