Blogumun 2013 Yılı Tasarımı Yayında...

Merhaba Sevgili Takipçilerim,

Blogumun 2013 yılı için tasarlamış olduğum yeni tasarımımı yayına almış bulunmaktayım. Kendimi tutamamış olsam birkaç gün önce de yayına girmiş olabilirdi ama bitsin öyle yayınlayayım istedim. Ama ancak bu kadar sabredebildim, bir de yazılacak yazılar birikti. Neyse geçelim detaylara...

Geçen yıl Mart ayında bloguma temelli olarak dönmemle birlikte, logomu yenilemek gibi bir takım değişikliklere gitmiştim. O günden bugüne göre 'Rainbow Fluid' kodlu tasarımımı kullanıyordum. Ancak hep daha iyisi olsun diyen bünyeme, o tasarım yetmez olmuştu. Ancak sonunda adam akıllı bir öğrenci olduğum için sınavları falan bitsin tatilde yaparım dedim ve bugüne kadar erteledim.

'Rainbow Dark' kodlu bu çalışmamın üzerinde bir haftadır uğraşıyorum. Yaptım bozdum, beğenmediğim tekrar yaptım, arada yanlış yedeği yükledim başa sardım falan derken sonunda bitti (gibi, bence eksik tarafları var hala... bkz. mükemmeliyetçilik sorunsalı).

Adı Üzerinde 'Dark' :)

Özellikle biraz kararttım tasarımı öncekine göre, çünkü yazılarımı daha ön plana çekmek istedim. Ancak tasarımı yaparken de gördüm ki, ben bunu böyle bırakmam süslerim sağını solunu. Ki zaten biraz da o süsleme işini Sevgilim'in daha dün satın aldığı Galaxy Note 10.1'inin gelmesine bıraktım, tablette elimle tasarlayacağım özenle (beğenmedim internetteki hazır şeyleri...) :)

Artık KCK Değil OKCK...

Son dönemde özellikle telefondan bloguma giriş yapanlar logomu KCK diye algılıyorlardı. Malumunuz 'OKÇK' benim ismimin baş harfleri ve logomda da bu baş harfleri kullanıyorum. Ancak 'O'nun üzerindeki martı figürü, o kısmı 'OKÇK'nın diğer kısmından ayırıveriyor ve hiç hoşuma gitmeyen bir durum ortaya çıkıyor.

KCK, Koma Civakên Kurdistan (Kürdistan Topluluklar Birliği) demek ve Abdullah Öcalan tarafından kurulmuş PKK bünyesinde görev yapan bir oluşum. Şimdi bu tanım bile blogum için oldukça ürkütücü duruyor değil mi? Bir de bunun yanına gökkuşağının üzerindeki martıyı ekleyin, evet hepimize ve özellikle de bana geçmiş olsun.

Bu yanlış anlaşılmanın önüne geçmek için yenilen tasarımımla birlikte bir karar aldım ve logoma bir 'O' harfi daha ekledim. Bundan sonra bu şekilde kullanacağım logoyu ve mümkün olduğunca bugüne kadar ürettiğim görselleri de bu şekilde değiştireceğim.

Kategoriler ve Kategorilere Erişim Kolaylığı...

Binbir türlü konuda yazı yazma kapasitesine sahip bir insan olduğum ve yayınlanmayı bekleyenlerle birlikte 1000'e yakın yazım olduğundan, blogum arap saçına dönmüş durumda. Kullandığım blog sisteminde de bildiğiniz anlamda kategoriler yok, onun yerine etiketleri kullanıyoruz. Ben bir de bu etiketleri önce Türkçe ekleyip sonra İngilizce olarak eklemeye başlayınca ortam daha bir şahane oldu, ben bile yazılarımı bulamaz oldum.

2013'te daha seri bir şekilde içerik üretmeye devam ederken eski içeriklerimdeki bu etiket karmaşasını giderecek ve az etiketle en çok kullanılan etiketlere üstteki menüden erişim kolaylığıyla blogumu daha verimli hale getireceğim. Öncelikli yazıları düzenlemeye başladım bile, çünkü çok sabırsızsınız :D

Her Şey Daha Derli Toplu...

Önceki tasarımla neredeyse hiç bir ortak özelliği kalmadı, 'Rainbow Dark'ın. Özellikle yeni tasarımım daha derli toplu, daha düzenli. 'Çok Okunanlar', 'Son Yorumlar' ve 'Tüm Yazılarım' alanlarını daha temiz bir arayüzle ve kompakt bir şekilde sizlere sundum. Gereksiz ne var ne yoksa kaldırdım; sadece 'Labels' alanı kaldı, o da ben etiketleri düzenlerken siz ilgili yazılara rahatça erişebilin diye (benim işimi kolaylaştırdığı gibi bir gerçek de var tabii...)

Bir önceki tasarımımı deli gibi kurcalamış olmamdan ötürü kullanamadığım, Blogger özelliklerine de bu tasarımda kavuştum. Bir de en çılgın hallerimden biriyle bir 'Hakkımda' alanı oluşturdum en alta, kısaca beni tanıyın diye. Ayrıca devamını da okumadan geçmeyin ;)

Boğaziçili Blog Yazarları Da Geldi...

Kaç zamandır bloguma eklemek istediğim, ama bir türlü tasarımını düzenleyip de ekleyemediğim alanı da sonunda ekledim. Blogun sağ tarafındaki alanda, şuan listede var olan yazarların son yazılarına ulaşabilirsiniz. Sizin de bir blogunuz varsa iletin, hem blogumda inceleyip tanıtayım hem de o listeye ekleyeyim. Yakında bloguma sırf o yazarların en son yazdığını görmek için bile gelmeye başlayabilirsiniz şimdiden uyarayım ;)

Yeni Yazılar...

2013 yılı kararlarımdan biri de, blogumu artık daha profesyonel olarak kullanacak olmam Bundan böyle burada daha fazla araştırma yazısı ve bilgilendirici yazı okuyacaksınız. Ayrıca deneyimlerime ve size rehberlik yapabilecek daha fazla içeriğe de ulaşabileceksiniz.

Ve Sürprizler...

Tasarımı yaparken aklımla blogumla ilgili güzel fikirler geldi ve işin daha da güzel tarafı bunlar sizlerin de işine yarıyor. Bu zamana kadar bloguma yazı yazmak dışında ekstra bir yatırım yapmadım, ancak bundan sonra daha farklı yatırımlar da yapmak istiyorum (merak etmeyin bloguma reklam koymayacağım, öyle bir niyetim yok). Bunları ilerleyen günlerde sizlerle paylaşacağım, çok beklemeniz gerekmeyecek, bu haftasonu ilan ederim ilk sürprizi ;)

Söz Sizde...

Şimdilik benden bu kadar, sabahladığım için kafam pek çalışmıyor. Ancak şimdi söz sizde... İster yeni tasarımımla ilgili görüşlerinizi paylaşın, ister merak ettiğiniz ve hakkında yazmamı istediğiniz bir şeyi iletin. Unutmayın, yorumlar blog yazarlarının en temel besin kaynağıdır ;)

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...