Kalemim Kırılsa Da Yazacağım

Henüz elime bir mahkeme celbi geçmediği için bilemiyorum ama mahkemelik olmuş olabilirim ve aslına bakarsanız bana dava açacağını iddia eden arkadaşın sağlıklı bir şekilde düşünerek bu kararından vazgeçeceğine de inanıyorum. Yok kararında ısrarcı ise kendisi bilir, kendisi parasını bana da zamanımı harcatmış olacak...

Kim mi dava ediyor beni?

Elbetteki Volkan Yılmaz... Şurada ki "Bir Hırsızlık Hikayesi" başlıklı yazımın başlığındaki 'hırsızlık' ifadesinden ötürü bana dava açmaya karar vermiş.

Mahkeme konusu olan (ya da olacak olan) yazımda da görebileceğiniz gibi, bir tasarımın kopyalanması durumu söz konusu ve bu tarz bir kopyalama da bir çeşit hırsızlıktır. Ki bu düşünce sadece bana ait değil, temanın yaratıcısı Chris de konuyu buna benzer bir başlıkla okuyucularına sundu "The Anatomy of A Thief". Bu başlıktan ötürü Chris'e de dava açacak mı ya da açabilecek mi onu da merak etmiyor değilim...

Volkan Yılmaz, bugünkü yazısında demiş ki "...o arkadaşa çok farklı ve art niyetli yazmışlar..." Chris'e ilettiğim epostalardan bahsediyor sanırım ve mevzu bahis yazımı okuyanlar varsa görmüşlerdir ki, Chris'e ilettiğim epostaları ve ondan gelen cevapları olduğu gibi paylaştım. Aranızda İngilizce bilmeyenler için tercüme etmek isterim:

EN: blog.wolkanca.com uses your theme. if you aware of this, you will dismiss this email. otherway, you want to look at this site blog.wolkanca.com (this is a huge blog site of turkey)

TR: blog.wolkanca.com, senin temanı kullanmakta. eğer bunun farkında isen bu epostamı görmezden gel. ama farkında değilsen, blog.wolkanca.com'a bakmanı isterim (bu site, türkiye'nin çok büyük bir blog sitesi).

EN: hello chris,
i want to talk about an important thing of us. http://blog.wolkanca.com uses your blog theme. i really want to know that which one is the copy? this is not a big problem but important. because this blog is very big and declares unique. please give me information about this...
thanks...


TR: merhaba chris,
önemli bir konu hakkında konuşmak istiyorum. http://blog.wolkanca.com, senin blog temanı kullanmakta. gerçekten bilmek istiyorum ki, hangisi kopya? bu büyük bir problem değil ama önemli. çünkü bu blog çok büyük ve eşsiz olduğunu iddia etmekte. lütfen bu konu hakkında bana bilgi ver.
teşekkürler.

Bu epostalarda nasıl bir art niyet söz konusu açıkçası bilmiyorum ve Volkan'ın nasıl böyle bir çıkarımda bulunduğunu gerçekten çok merak ediyorum.

Ayrıca Volkan'ın temanın sahibi Chris'e ve bizlere sarfettiği küfürler ise başlı başına bir problem. Olası bir mahkemede kendisini haksız duruma düşürecek kanıtlar olarak tanımlanabilirler.

Önceki yazımda da belirtmiştim ama tekrar hatırlatmak isterim ki; dileğim, Volkan'ın iddia ettiği "ben en iyiyim, örneğim" sözlerinin lafta olmadığını görmek ve yaptıkları ile de örnek olabileceğini göstermesiydi. Örnek olabildi mi, elbette hayır. Bu duruma açıkçası üzüldüm, keşke Volkan hatasını farkına varıp özür dilemeyi bilseydi...

Sonuç olarak; mahkemelik olmuş olabilirim. Olacakları bekleyip göreceğiz...

Her zaman dediğim ve kendime rehber edindiğim özlü sözüm ile bitiriyorum yazımı:

Kalemimiz Kırılsa Da Yazmaya Devam Edeceğiz!... (OKÇK)


Not: "Kalemin Kırılması" ifadesi burada çok anlamlıdır. Ülkemizde idam cezasının kalkması ile birlikte belki artık bilemeyebileceğiniz anlamını TDK şöyle açıklamaktadır: kalem kırmak: (huk) : idam kararı verildiğinde bir daha idam kararı imzalamamak için hâkim kalemini kırmak.*

1 yorum

  1. Davayı açarsa kazanırsın, sonuçta DMCA tarafından HIRSIZ olduğu için sitesi kapatılan bir insan.

    Davayı açmazsan adam değilsin WolkanKa.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...