Bir Hırsızlık Hikayesi

Bu hafta içerisinde oldukça ilginç ve hepimize örnek olması gereken bir olayla içiçe olduk, dakika dakika takip ettik... Tüm olayları ve yaşananları bir araya getirip arşivlemek ve size sunmak istiyorum. Konu hakkındaki yazılarınızı bana iletebilir ve yazının altına bağlantı olarak ekletebilirsiniz...

Olaylar şu şekilde başladı...

Volkan Yılmaz (wolkanca) birçok yeni blog yazarına örnek olabileceğini iddia eden ve her türlü mekanda "benim üstüme blogcu yok" tarzı laflar sarfeden bir kişi. Blogunda birçok Türk blog yazarı, yazılarını paylaşıyor ve binlerce yazı mevcut bu blogta. Yazıların içeriklerinin kalitesi ve bu sitenin bir blog olup olmadığı ayrı bir tartışma konusu, burada bizim konumuz tasarımı...

BlogWolkanca (http://blog.wolkanca.com/)'nın, Chris K Jennings (http://chriskjennings.com/)'in blog tasarımını aynen kopyalandığını tespit ettik.

 
Chris K Jennings 
 
 Blog Wolkanca


Bu tespit ise şu şekilde oldu;

FriendFeed'teki bir arkadaşımız bu blogların tasarımlarının aynı olduğunu ve hatta Volkan'ın Chris'e tepki göstermesi gerektiği konusunda bir açıklama yaptı, çünkü Chris'in Volkan'dan aldığını zannediyordu. Oysa ki basit kontroller gösterdi ki Volkan, Chris'ten almıştı. Bu durumun ortaya çıkmasıyla birlikte, konuyu bizle ilk paylaşan arkadaş gelecek tepkilerden korkmuş olacak ki başlığı içinde yorumlarımız olduğu halde kaldırıverdi.

Ben de hem buna tepki hem de konunun örtbas edilmesini önlemek maksadıyla bir başlıkla bunu FriendFeed'te yeniden sundum (http://friendfeed.com/okckilinc/aa9f23c5/blog-wolkanca-ile-chris-jennings-in-tasar-mlar) ve Chris'ten gelen cevaplarla başlığı bir sonraki adıma taşıdım (http://friendfeed.com/okckilinc/1546a2a4/blogwolkanca-n-tasar-m-k-sa-re-i-inde-de-ecek-e-er).

Dileğim; Volkan'ın iddia ettiği "ben en iyiyim, örneğim" sözlerinin lafta olmadığını görmek ve yaptıkları ile de örnek olabileceğini göstermesiydi. Bu tasarımı Chris yapmış ve Volkan da ona haber verip izin almadan kullanmaya başlamış ve tasarımın Chris'e ait olduğuna dair hiçbir bilgiyi sitesine eklememişti.

Bu noktada şunu hatırlatmak isterim; aynı durum tam tersi için geçerli olsaydı, yani Chris Volkan'dan kopyalamış olsaydı, tepkim ve sunumum aynı şekilde olurdu. Buna emin olabilirsiniz...

Bu konudan haberdar olması için Chris'e blogu üzerinden şu epostayı yolladım...
blog.wolkanca.com uses your theme. if you aware of this, you will dismiss this email. otherway, you want to look at this site blog.wolkanca.com (this is a huge blog site of turkey)
ama emin olamadım ulaştığından ve ayrıca eposta adresine doğrudan şu postayı gönderdim:
hello chris,

i want to talk about an important thing of us. http://blog.wolkanca.com uses your blog theme. i really want to know that which one is the copy? this is not a big problem but important. because this blog is very big and declares unique. please give me information about this...

thanks...

friendfeed subject about this problem: http://friendfeed.com/okckilinc/aa9f23c5/blog-wolkanca-ile-chris-jennings-in-tasar-mlar
Chris hemen cevapları gönderdi:
Hey, thanks for the tip.  I don't speak the language, but its clearly evident it's a blatant ripoff.  I have contacted him (in english) about removing the design.  I hope he decides to do the right thing.

Thanks!

Chris Jennings
ve epostama direk gelen ise şu;
I designed this blog theme, no question.  I am a designer, he is a fraud.  Simple as that.  I have all the source psd's and rights to all of the images.  If Blog.wolkanca.com won't take it down, I will file a DMCA proceeding with his webhost and have them shut it down.

Thanks!

Chris
Ayrıca Volkan'ın FriendFeed üzerinden yazıyı görüp açıklamada bulunabileceğini düşünmüştüm ama sonradan farkettim ki; beni, daha sonradan sahte hesap olarak çıkan biriyle konuşmaları sırasında araya girdiğim için engellemiş. Bu nedenle kendisine sitesi üzerinden bir eposta attım ama  geri dönmediği için sizlerle paylaşamayacağım, çünkü bende bir kopyası yok.

Chris'in cevaplarını FriendFeed'te şu başlık (http://friendfeed.com/okckilinc/1546a2a4/blogwolkanca-n-tasar-m-k-sa-re-i-inde-de-ecek-e-er) altında paylaşmamla birlikte konuyu uzatmamamı, kapatmamı ve hatta şahsıme yönelik ağır ithamlarda bulunarak kendime "ayar ver"mem gerektiğini iddia eden tepkiler aldım. Ama bu olumsuz tepkilere karşın olacakları takip etmek isteyen çoğunluk için başlığı sürdürdüm ve yaşananlarla birlikte dakika dakika güncelledim.

Chris, Volkan'a Twitter üzerinden şu mesajı iletmiş:

Dreamhost has been informed, DMCA proceedings have been initiated. Thanks for helping document everything publicly #goodluck (*)

Volkan'ın Chris'e yönelik cevapları ise şu şekilde: (Chris, Türkçe bilmiyor...)

@kniazeu @andresee @mikegee @justenholter @kode80 @benbinary @chriskjennings @chriskjennings fuck you. (*)


RT: @benbinary: @kniazeu @andresee @mikegee @justenholter @kode80 @benbinary @chriskjennings @chriskjennings :D (*)


@chriskjennings adamım tasarımını da senin de a.q. lan yürü git sanki dünyayı kurtardın amucuk. (*)


@chriskjennings what price man? squeezing me please. (*)


Not: Volkan'ın Türkçe ve İngilizce küfürleri, sonra da herşeyin para ile satın alınabileceğini sanıp tasarımın fiyatını sorması ibretlik bir durum açıkçası.


Chris bu sorunu bloguna taşımış ve "The Anatomy of A Thief" başlığı ile okuyucularına sunmuş.


Volkan ise buna karşılık "Blogun Tasarımı: Chriskjennings" başlığı ile bizlerle paylaşmış, neden bağlantı vermediğimi ise yazının sonunda anlayabilirsiniz. Bu yazıda "orospu çocuğu" ifadesi ile şahsıma da hakaret edilmiş.


Volkan'ın yazısında şöyle bir ifade olmasına karşın: "Zaten bu tasarımı ben yaptım da demedim ama tüm kodlama ve yerleştirme bana ait, eminim o da tasarımının bu halinden çok hoşlanmıştır çünkü artı şeyler de var.", bugün Chris'in yazısına bıraktığı yoruma baktığımızda şu ifadelerle karşılaştık ki: "Sevgili arkadaşım. Bu tasarımı ben yaptım ve evet senin tasarımından esinlendim. Logoyu grafiker arkadaşım yaptı. Çok önemliyse senin için kaldırır değiştiririm. Bu kadar içerleyip mevzuyu hırsızlığa getirmenden dolayı çok sinirlendim, sanki sen dünyayı kurtardın. İyi çalışmalar.", hala hatasını kabul etmediğini ve kendisi ile bile çeliştiğini gördük.

Chris bu olaylardan sonra sitesinin altındaki bilgiyi de şu şekilde değiştirdi:
© 2006-2009 Chris Jennings. ALL rights (yes, @volkanyilmaz that means you too) reserved. 

ve Volkan'ın sitesi üzerinden Chris'inkine giderseniz şu ifadeyle karşılaşıyordunuz:
Welcome visitors from Blog Wolkanka. Wolkanka stole my work and is lying to you, his viewer. He has been reported and his site will soon be offline. If you are truly a friend of his, ask him to remove his theme before he faces a full denial of service from his hosting provider.

Sonrasında Chris olayı bir adım daha öteye taşıdı ve Twitter üzerinden bizlerle şu bilgileri paylaştı:
Has someone stolen your work? Let Google know, they will remove them from their index: http://bit.ly/123WJq

Dreamhost responds promptly. They've pointed me towards filing a more formal complaint, while suggesting they will take care of the rest.

Bu bilgilerle birlikte Chris'in, Google'dan sitenin arama listesinden kaldırılmasını ve Dreamhost'dan ise sitenin kapatılması istediğini anladık.

Ve olayda sona ulaşıldı...

BlogWolkanca kapatıldı... Siteye bağlanmak istediğinizde 404 hatası sizi karşılamakta.

Konu ile ilgili Chris'in son paylaşımları ise şunlar:
Thank you for writing. The content in question has been taken offline per your DMCA notification. http://blog.wolkanca.com
 .@volkanyilmaz, as promised your site has been taken down. Thanks for everyone's advice, kind words and encouragement through this ordeal.
Bu olayla ilgili yankılar devam ediyor. Sizlerle paylaşmaya devam edeceğim...


7 yorum

  1. gayet güzel özetlemişin.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Balon blogcu wolkana ders olsun :D

    YanıtlaSil
  3. güzel çalışma okck tebrikler, herkese ders olması umuduyla :))

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. ben de diyorum, hırsız.

    YanıtlaSil
  6. hırzsız wolkanca, wolkanca bir hırsız, hırsız wolkan, hırsız wolkanca.com, hırsız volkan hırsız hırsız hırsız tasarım hırsızı wolkan

    For GOOGLE :p

    YanıtlaSil
  7. Wolkanca çalmıştır çalmasa simdi temayı değiştirirmi

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...