Bir Google Reader Temizliği

Az önce Google Reader'ıma bir göz atayım dedim. Hiç denediniz mi bilmiyorum ama 1000 sayısına erişince saymayı bırakıyor artık. Ben de sık sık Google Reader'ı açmadığım için bu sayı tabii ki kendini aşmış.

Google Reader'ı bu sayılara eriştiren elbette kişisel bloglar değil, daha çok herkese açık olan bildirgeç veya webware gibi siteler. Onların her birinde 150şer yeni yazı var. Tabii hepsi beni alakadar etmediği için şöyle bir göz atıp temizlemem kolay oluyor.

Google Reader'ınızı bu kadar uzun süre açmayınca ve blogların yığılmasına izin verdiğinizde, bazı blogların artık kullanılmadığını ve hatta tamamen kapandığını anlıyorsunuz.

Takip ettiğim bloglar arasında kapananlar ya da kapanmış kadar olanlar:
  • www.eyardimci.com : Ekin Emre Eser tarafından yayınlanan bir blogdu. Kendisi ile Blog Yazarları Buluşmaları'ndan birinde karşılaşmıştık. Heyecan dolu bir gençti. Ama anlaşılan blog yazma konusundaki hevesini en azından bu site için kaybetmiş. E-Yardımcı adlı site tamamen kapanmış.
  • www.dolmakalem.org : El değiştirdikten sonra hiçbir yazı girilmemiş. En son el değiştirdiğine dair bir yazı var, ondan sonrası boş. Güzel ve kaliteli içeriği olan bir blogtu, okunası yazılar mevcuttu. Ama kaybetmişiz geçmiş olsun. Keşke el değiştirmeden eskisi gibi devam etseydi. Ancak eski yazıları okumak adına bir süre daha Google Reader'ımda tutacağım.
  • www.toshieee.com : Yazarı Ahmet Sülek siteyi kapatıp Blog Wolkanca'ya geçmiş. Bana göre iyi yapmamış, nedenini başka bir yazıda paylaşırım sizlerle. Kendisini yeni mekanında eskisi kadar sıkı takip edeceğimi sanmıyorum. Bir de son yazıdan bir önceki yazı, sunucu değişikliğinden ötürü yaşanan veri kayıpları ile ilgili. İşte ücretsiz bir servis olan Blogspot'a geçmemin en büyük nedeni, sunucu problemleri ile uğraşmaktan canımın sıkılmasıydı. Bir blogu daha harcamış sanırım.
  • www.bayandanblog.com : Mert Alemdar'ın eşi Ayşen Alemdar'ın blogundaki yazı da 13 Eylül 2007 tarihinde girilmiş. İçerisinde değerli yazılar olan bir blogtu ancak aktif değil maalesef. İşin bir de ilginç ama beni hiç şaşırtmayan tarafı, Mert Alemdar'a ait olan sitelerden dalisdefteri.com ve egitimmerkezi.com sitelerinin açıldığı gibi kalmış olması. Bu da tüm bloglarımı tek merkezde toplamamın ne kadar doğru olduğunu açıkça gösteriyor. Bayan'dan Blog'un "Bağlantılar" alanında gösterdiği blogları da bir kontrol edeyim dedim de, onların da en az yarısı güncelliğini yitirmiş.
  • www.antimousepad.org : Emre Büyükozan'ın blogu da aktifliğini yitiren bloglar arasındaki yerini almış. Gerek tasarımı gerekse içeriği ile takip ettiğim bir blogtu. Suskunluğa bürünmesi kötü olmuş.
  • punkthepump.blogspot.com : İlginç bloglara ev sahipliği yapan bu blog da güncelliğini yitirmiş maalesef.
Daha benim takip etmediğim ama kapandığına şahit olduğum onlarca blog var. Elbette bununla birlikte açılan yüzlercesi. Ama sanırım bir 5 yıl sonra hala ayakta duranlar çok şeyler görmüş geçirmiş olacaklar.

Takip edin, takip edilin...

Sevgilerimle...

3 yorum

  1. Selam Kaan nasilsin? ben emre eyardimci'nin yazari haklisin amerika'ya geldikten sonra pek vakit bulamadim.blog'la ugrasmaya oda haliyle oldu.aslinda burdaki tecrubelerimle'de cok rahat bir blog olustura bilirim.en son google latitude ve benim google g1 telefonumla oldukca interaktif bi blog'da olabilir ancak tasarim ve altyapiya ayiricak pek vaktim yok acikcasi..ilgilenirsen e3eser@gmail.com'dan bana ulasabilirsin veya amerika'dan herhangi bir seye ihtiyacin olursa

    YanıtlaSil
  2. merhaba emre. açıkçası ya çok güzel denk geldin ya da blogumu takip ediyorsun. her iki durum için de yorumun için teşekkür ediyorum. aslında amerika'da olman seni daha dolu hale getirmiştir herhalde, malum burada bazı bloglar sadece amerika'daki ingilizce blogları kopyala yapıştır mantığı ile yaşatıyorlar. altyapı konusunda haklısın, benim de blogspot'a geçmemin temelinde olan buydu. ne alan adına ne de alana ayıracak ne param ne de zamanım vardı. sen de wordpress ya da blogspot temelini kullanarak blog yazabilirsin, ister türkçe ister ingilizce olsun takipçin olacağımdan da şüphen olmasın. eğer heyecanın devam ediyorsa sana elimden geldiğince yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. kendine çok ama çok iyi bak...

    YanıtlaSil
  3. Ben 1 hafta hic bakamamistim reader'a 1462 yazi vardi, 1000+ yaziyordu okuya okuya sile sile (reklamlar, 1 adet haber sitesi) usenmedim hesap makinesiyle topladim bitirdim :) ama ben okudukca yeni yazilar geldi...

    2 haftada bir butun linklerin islevselligini kontrol etmekte de yarar var tabii... :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...