IBM KidSmart Türkiye'de...

IBM KidSmart Okul Öncesi Eğitim Programı eğitimleri, 13'ü İstanbul'dan 12'si ise Ankara'dan olmak üzere belirlenen toplam 25 öğretmene 8-9 Ekim 2008 tarihlerinde verilecek. Bugün (7 Ekim 2008) IBM ile MEB arasında işbirliği protokolü imzalandı ancak maalesef ki çok az haber ekibi bu anlaşmanın haber değeri olduğuna kanaat getirmiş. Haberin daha geniş bir alana yayılabilmesini sağlama adına benim de bir katkım olsun istedim ve sizlerle detayları paylaşmaya karar verdim.



IBM KidSmart, dünya çapında 56 ülkede kullanılmakta olup eğitim sürecinde çok önemli bir yere sahip olan okul öncesi eğitiminin desteklenmesi amacıyla oluşturulmuş ve Türkçe'nin de aralarında bulunduğu 14 dilde sunulmuş olan bir programdır. Bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile öğretimi zenginleştirmeyi ve öğrenmeyi geliştirmeyi hedeflemektedir. Küçük çocuklarda önemli sosyal becerilerin gelişmesini destekleyen program, internet aracılığı ile de aileleri sürece dahil etmektedir. Yapılan araştırmalar, Fransa, Almanya, İtalya, Portekiz, İspanya ve İngiltere gibi Avrupa ülkelerinde bir süredir uygulanan programın okul öncesi eğitime önemli katkılarının olduğunu göstermektedir.

Bugün, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Muammer Yaşar Özgül, IBM Genel Müdürü Eray Yüksek, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Eğitim Programları Müdürü Carol Berry ve Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz katıldı. IBM KidSmart Okul Öncesi Eğitim Programı, 2008-2009 öğretim yılında MEB ile ortaklaşa seçilen 25 okula (İstanbul 13 - Ankara 12) ünitelerin kurulması ve öğretmenlerin eğitilmesi ile başlanacak. Programın, ileriki yıllarda diğer okullara yaygınlaştırılması da hedeflenmekte.

Toplam 25 okula kurulacak olan 50 adet IBM KidSmart Okul Öncesi Eğitim Programı ünitelerinin her biri; okul öncesi çağdaki çocukların eğitimine destek vermek ve çocukların bilgi teknolojisiyle tanışmalarını sağlamak amacıyla hazırlanan renkli mobilya ünitesi, gelişmiş teknoloji ürünü bilgisayar ve öğretmenlere yönelik müfredat kılavuzunu kapsayan eğitim yazılımından oluşmakta.

Buradan IBM KidSmart Okul Öncesi Eğitim Programı ile ilgili daha detaylı bilgilere (EN), buradan da program için hazırlanan siteye ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...