Asiyan Yollarindan Ses Versem Duyar Misin(iz)?

Hani bazi sarkilar vardir, o anki ya da o donemki ruh halimize gore bizim sarkimiz oluverirler. Bizim icin yazilmamislardir elbet ama sanki birebir bizi anlatmaktadirlar. Gidenin ardindan Emre Aydin'dan "Git" dedigimiz gibi...

Bazi sarkilar da kisa donemli degil de tum hayatimiz icin yazilmistir. Sanki tum hayatimizin anlami onun icinde gizlidir. Ben de dusundum de suan ki donemime guzel bir sarki buluverdim.



Iste ilk sarkimiz Zeki Muren'den geliyor, "Bir Yanginin Kulunu Yakip Gectin"... Sarkinin mp3'unu internette bulamadigim icin sozlerini veriyorum ve hemen irdeliyorum.
Gonul penceresinden ansizin bakip gectin, Bir yanginin kulunu yeniden yakip gectin, Madem ki son sarkinin kirik bir guftesiydin, Nicin yarim biraktin, neden birakip gectin. Ne cok sevmistim seni, ne cok hatirlar misin, Asiyan yollarindan ses versem duyar misin, Hala beni dusunur ve hala aglar misin, Bir bahar seli gibi dalimdan akip gectin.
Bu sarkiyi suan sadece bir kisi icin mirildanabilecegim gibi, tum tanidigim ve suan yanimda olmayan herkese de iletebilirim. Ozellikle, benim gibi Bogazici Universitesi'ne kazik cakmis biri olarak Asiyan Yollari kismi beni bir ayri mest ediyor lakin burada belki de bircogunuzun dikkat etmedigi ya da dikkat etmis olsa da farkina varamadigi ince bir detay var bence. Bogazici Universitesi'ne Bebek kapisindan girmis kisiler ya da o tarafa ugrayanlar bilirler, orada oyle bir Asiyan Yolu vardir ki evlere senlik. Nasil bir yokustur o oyle! Ama orada yoldan ote baska bir sey var. Bir mezarlik... Evet, Asiyan Mezarligi var... Bence bu sarkidaki "Asiyan Yollari"ndan anlatilmak istenen de "Asiyan Mezarligi", yani sizin anlayacaginiz bu sarki bir olunun agzindan yazilmis.
Asiyan yollarindan ses versem duyar misin, Hala beni dusunur ve hala aglar misin,
kismi da bu tezimi destekliyor. Yani Candan'in soyledigi kadar senlikli bir sarki degil bu... Ikinci sarkimiz ise Bulutsuzluk Ozlemi'nden geliyor ve adi "Sozlerimi Geri Alamam"...
Sozlerimi geri alamam Yazdigimi yeniden yazamam Caldigimi bastan calamam Bir daha geri donemem Akiyorsa gozyasim hic kurumasin Cosup seven gonlumse durmasin Dost bildik anilarim cagirmasin Bir daha geri donemem Hic bir kere hayat bayram olmadi Ya da her nefes alisimiz bayramdi Bir umuttu yasatan insani Aldim elime sazimi Yine asinca cayin suyu boyunu Belki yeniden karsima cikacaksin Goz goze durup bakinca gorecegiz Neyiz ve nerelerdeyiz bilemiyoruz simdi.
Bu sarki benim icin cok ama cok ozel... Hayatimdaki tum etkenler degisse de sarkinin benim icin olan anlami hic degismedi. En mutlu animda da, en dertli animda da bu sarkinin melodisini islikla calmak beni huzura kavusturup ozgurlestiriyor. Ya peki sizin anlik ve yasamlik sarkilariniz neler?

2 yorum

  1. aldım pasını abi.. şiirler ile aram pek iyi olmasada bişiler bulacağım artık.. bu arada yeni tasarım hoş olmuş..

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler hasancim. biraz degistirdik iste tasarimi :) siirle benim de aram pek iyi degil ama sarkilari severim ;)

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...