Açık konuşmak gerekirse, ben BUCampus'un kurucularından değilim. Şahsım, Ağustos 2009'da bir haftalık bir karar verme sürecinin sonunda BUCampus'e dahil oldu.
2007 - 2009
BUCampus'e katılır katılmaz ilk yaptığım şey, BUCampus'e bir logo kazandırmaktı.Çünkü BUCampus aşağıda gördüğünüz logoyu kullanmaktaydı ve bence kimliğimizi daha sade bir şekilde ifade edebilecek bir şeylere ihtiyacımız vardı.
![]() |
| BUCampus Logo 2007 - 2009 |
2009 - 2011
Eski "Kampüs Rehberi" misyonumuz gereği, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki etkinlikleri haberdar etmenin sembolü olarak ses dalgası sembollerini kullandık. "B" ise tahmin edebileceğiniz gibi BUCampus'un B'si :) Mor fonu sonradan ortama renk katmak için ekledik, ilk hali beyaz üzerineydi. Renkler tamamen farklı olsun diye seçildi, o zamanlarda yaptığım bir hata olarak anlamlarını değil sadece farklılıklarını dikkate aldım. Ve 2009 - 2011 yılları arasında bu logoyu aktif bir biçimde kullandık.
![]() |
| BUCampus Logo 2009 - 2011 |
2011 - ...
Öncelikle birçok üyemizin logomuza bakıp da "Sanki bir GSM operatörüne ait bu logo." demesine neden olan ses dalgalarından kurtulma ihtiyacı duydum ve bir hareketle altlı üstlü ikisini de siliverdim :)
O süreçte BUCampus'un isminin kısaltılarak BC şeklinde kullanılması planlarımız çerçevesinde, logomuzda 'b' ile 'c' harflerine vurgu yapma gereği hissettim ve 'c' harfine ufak bir eğim vererek bu iki harfi birleştirdim.
Sonuç tahmin ettiğimin ötesinde etkileyici olmuştu. İstediğim sadeliği sağlayabilmiş ve daha basit olmasına rağmen daha karizmatik ve enerjik olmasını da başarmıştım.
Ancak renklerde de sadeleşmenin dibine vurunca, renksel anlamda bir süre farkına varamayacağım bir başarısızlığa da imza atmış oldum :)
Bir süre bu renklerle devam ettik. 3 ay kadar sonra, yaz tatilinde Hamit ile bu logoya biraz renk vermek gerektiği konusunda fikir birliğine vardık. Renklerin insan psikolojisi üzerine etkileri hakkında yazılmış yazıları tek tek inceledik. Üyelerimiz üzerinde nasıl bir etki yaratmak istediğimizi ve bu etkileri yaratan renkleri tespit ettikten sonra, bu renklerin kombinasyonlarını uygulamaya başladık.
Sonuç olarak, pembe hissiyatı da uyandıran kırmızı ve hafif bir 'cool'luk katan mavi kombinasyonu üzerine fikir birliğine vardık. Esasında kırmızı rengi, canlılık ve dinamizm rengi olmakla birlikte ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder. Bu kırmızıya biraz pembe tonu karıştırarak, pembenin neşe, güven ve rahatlığını da hissettirmeye çalıştık. Mavi rengi ise, sonsuzluğu, özgürlüğü, güveni ifade eder ve sakinleştirir.
Sonuç olarak, pembe hissiyatı da uyandıran kırmızı ve hafif bir 'cool'luk katan mavi kombinasyonu üzerine fikir birliğine vardık. Esasında kırmızı rengi, canlılık ve dinamizm rengi olmakla birlikte ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder. Bu kırmızıya biraz pembe tonu karıştırarak, pembenin neşe, güven ve rahatlığını da hissettirmeye çalıştık. Mavi rengi ise, sonsuzluğu, özgürlüğü, güveni ifade eder ve sakinleştirir.
Şu an bu logomuzu web sitemizde ve aktif olduğumuz tüm sosyal platformlarda etkin bir şekilde kullanıyoruz. Açıkçası bu halinden oldukça memnunuz ve bir önceki gibi ilginç(!) tepkilerle karşılaşmıyoruz :)
Sizlere BUCampus logosunun 2007 yılından bu yana yaşadığı süreçten ve dikkat ettiğimiz hususlardan bahsetmeye çalıştım. Umuyorum ki, değişimimizin bu kısa hikayesi, aranızdan bazıları için bir rehber olabilir.
Hiçbir zaman sadeliğin gücünü inkar etmeyin...
Özetle...
Sizlere BUCampus logosunun 2007 yılından bu yana yaşadığı süreçten ve dikkat ettiğimiz hususlardan bahsetmeye çalıştım. Umuyorum ki, değişimimizin bu kısa hikayesi, aranızdan bazıları için bir rehber olabilir.
Hiçbir zaman sadeliğin gücünü inkar etmeyin...




Hiç yorum yok
Yorum Gönder
Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...