GoodRec - Paylaşın ve Tavsiye Edin

GoodRec güzel düşünülmüş ve basitçe uygulanmış başarılı bir tavsiye sitesi. Günlük yaşamda gittiğiniz lokantaları, gece hayatının ortamını, filmleri, kitapları, içtiğiniz şarapları paylaşıp tavsiye edebildiğiniz ve diğer insanların da sizin bu tavsiyelerinizi oylayabildiği ve üzerine fikir yürütebildiği bir platform. Şunu da belirtmek isterim ki, bu kategorilerin artacağına kesin gözüyle bakıyorum.

Siteye Üye Olma

Öncelikle, elbette siteye üye olmalısınz. Size sağ üstteki 'sign up' kısmından üye olma girişiminde bulunmanızı öneririm. Orta alandaki 'Join Us' alanı hata verebiliyor. Kayıt sırasında genel profilinizi oluşturacak sorular sorulmakta, bazılarını 'No Thanks' diyerek atlayabilirsiniz. Bir de kayıt sırasında adınızı sorduğunuz bir yer var, orada lütfen Türkçe karakter kullanmayın çünkü kabul etmiyor. Genel profilinizi sonradan 'Settings' ile de düzenleyebilirsiniz.

Ayarlar

'Settings' bağlantısı ile ulaşabileceğiniz alanda, 'Share Your GoodRecs' bağlantısı mevcut. Bu bağlantı ile site üzerinden yaptığınız tavsiyeleri, FriendFeed, Twitter ve FaceBook üzerinden arkadaşlarınızla paylaşabilmenizi sağlayan ayarlamalar yapabiliyorsunuz.

'Privacy Options' ile profilinizi sadece arkadaşlarınız, arkadaşlarınız ve arkadaşlarınızın arkadaşları ya da herkese açık hale getirebiliyorsunuz.

'Notification Settings' ile de eposta ile haberdar edilme seçeneklerinizi değiştiriyorsunuz. Burada arkadaşlık kabulü, tavsiye haberlerinin iletilmesi ile ilgili ayarlamalar mevcut. Varsayılan olarak hepsi açık.

Yeni Tavsiyede Bulunmak

Yeni tavsiyede bulunmadan önce sitede bir aratmanızı tavsiye ederim. Sitenin üst alanında güzel bir arama alanı mevcut. Siz yazmaya başlar başlamaz, sitede ilgili olabilecek tavsiyeleri listelemeye başlıyor bu da sizin yeni başlıklar açmanıza engel oluyor.

Ben Boğaziçi Üniversitesi Hisar Kampüsü'nde yer alan "Ağaç Ev" adlı lokantayı tavsiye etmek istiyorum. Üst menüden 'Make Recs' diyorum ve orada aşağıdaki 'Restaurants' resmine tıklayıp açılan alanda bir arama yapıyorum (Türkçe karakter kullanmak yok).

'Hisar Kampus, Turkey' arattım, sonuç bulamadı ve 'be the first to add one' dedi. (Eğer Istanbul, Turkey olarak aratsaydınız şimdilik 3 lokanta listeleyecekti ve test aşamasında bir hata olarak yeni tavsiye ekleyebileceğiniz bir bağlantı sunmayacaktı. Yeni bir ekleme yapmak için aramanızı ciddi manada özelleştirin ya da saçmalayın. Şimdilik bu şekilde olacak sanırım. Kendilerine bir hata raporu ilettim, düzelteceklerdir bunu önümüzdeki günlerde.) Tıkladık 'be the first to add one' bağlantısına ve işte yeni bir tavsiyede bulunacağız. Önümüze çıkan forumda istenenleri giriyoruz. İsim (name) : Agac Ev, Adres (address) : Bogazici Universite Hisar Kampus Rumelihisari, Şehir (city) : Istanbul, Ülke (country) : Turkey, Telefon (phone) : +90 212 359 7541, İnternet Adresi (website) : http://www.bgtbogazici.com, Mutfak Türü (cuisine) : Turkish, Pizza, Ice Cream (dedim ama daha detaylı bir seçim de yapabilirdim, mutfak türü işte ), Sizin Tavsiyeniz (your goodrec) : bir artı verdim (thumb up simgesi) ve açılan 160 karakterlik alanı düşüncemi yazdım kısaca. 'Ekle (submit)' dedim ve eklendi.

İşte eklediğim lokantanın adresi : http://www.goodrec.com/restaurants/istanbul-turkey/agac-ev/

Lokanta için oluşturduğum bu alana fotoğraflar ekleyebiliyoruz, gitmek istediklerimiz listesine ekleyebiliyoruz, arkadaşlarımızla paylaşabiliyoruz. Hemen 4 tane resim ekledim, direk listelendi. Gitmek istediğimi belirttim ve bu şekilde yıldızlamış oldum, artık profilimde gitmek istediklerim alanında görebileceğim. İstersen daha geniş bir inceleme de ekleyebilirim bu sayfa üzerinden ama şuan için ihtiyaç duymuyorum. Sağ tarafta da bir Google Map servisi ile kroki üzerinde gösterilmiş. (Ağaç Ev'den reklam parası almalıyım sanırım :) )

Bu eklemeyi yaptıktan hemen sonra Twitter'ıma da bilgi iletildi. Tanımladığım FriendFeed'e de bilgi gönderilmiş olmalı.

Son Söz

Diğer özelliklerini sizin keşfetmenize bırakıyorum. Gelişmekte olan bir sistem olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Sitenin mobil sistemler için de uygulamaları mevcut. Uygulama 2008 TechCrunch50 Konferansı'nda tanıtılmıştı.

İlgili Bağlantı : http://www.goodrec.com
(siteye üye olur da bana da arkadaşlık talebi iletirseniz, sizi arkadaşlarım arasına eklemekten mutluluk duyarım)

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...