Yeni Cep Telefonum GM DST10

Bir ay kadar önce benim emektar Siemens CX65 artık şarj olmaktan vazgeçmişti. Sorunun, telefonun şarj girişinde olduğunu tespit ettim. Ancak bu tespitim, telefonun açılmamasına çözüm olamadı. İçindeki değerli bilgilerimden ötürü de tamire gönder(e)medim. Gözbebeğim yanımda sessiz sakin yatıyor, belki bir gün eski günlerine döner.

Bugün Sev'g'ilim'in kredi kartının taksitlendirmesi ile yeni telefonumu satın aldım. Amacım bir Turkcell (genel kullanım) bir de Avea (aile içi kullanım) hatta sahip olduğumdan ve bu iki hatı aynı anda aktif tutmak için iki ayrı telefon taşımak istemediğimden, çift sim kart takılabilen telefonlardan satın almaktı. Ancak bildiğiniz gibi DualSIM olarak adlandırılan teknoloji oldukça yeni olduğundan, bu özelliğe sahip olan telefonlar da fazladan maddi yükle geliyor. Benim bir öğrenci olduğumu düşünürseniz, para benim için oldukça değerli.

General Mobile DST10Benim bu çift hatlı ve ucuz telefon isteğimi sanki GM (General Mobile) duymuş gibi, Haziran ayında bir kampanya başlatarak DST10 model çift kartlı telefonunu 185 YTL fiyattan kullanıcılara sundu. Kampanya afişini ilk gördüğümde "İşte bu! Özelliklerini bir inceleyeyim de alıp almayacağıma karar vereyim!" dedim.

Telefonun özelliklerini internetten araştırdığımda, benim için oldukça tatmin edici buldum. Çift kart desteğinin yanında, MP3 çalar özelliği, radyosu, hafıza kartı girişi, USB üzerinden şarj edilebilir olması gibi fazladan özellikleri ve de bunların üzerine ucuz olması kesinlikle almamı sağlayan etkenler oldu.

Telefonu almak için Sev'g'ilim ile birlikte TeknoSA'ya gittik ve telefonu incelemek için ilgili standa gittik. İlk bakışta kocaman gibi gözüken ekranının ufak olması beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ancak sonradan düşündüm ki bu önemli bir problem değil. Sadece Siemens CX65'in ekranı biraz fazla büyüktü. Ki telefonu alıp detaylı bir şekilde kurcaladığım süre zarfında bir kez bile ekranın küçüklüğünü hissetmedim.

Telefon şekil olarak oldukça derli toplu, sıkı bir arka kapağı, yerine tam oturan bir bataryası var. Kart yuvaları da kartları oldukça sıkı tutuyor. Artık kart takıp çıkarmayacağım için bu güçlü tutuş güzel bir özellik oldu. Telefonun sıkı durmasını severim. Ayrıca tuş takımının sertliği de oldukça iyi ayarlanmış. Tuşlara bastığınızı hissediyorsunuz ama fazladan bir güç de uygulamanız gerekmiyor.

Telefonun menüsü oldukça sade ve çok kolay anlaşılır yapıda. Menüler oldukça güzel yapılandırılmış, kısaca telefonun menülerine alışmanız hiç de uzun sürmüyor. Sadece en başta; ekranda sağ tarafta gözüken tuş emrini sağ üst tuşla verirken, sol taraftaki tuş emrini orta tuşla veriyorsunuz. Bunu keşfetmem 10 dakikamı aldı (laf aramızda Sev'g'ilim gösterdi).

Çift SIM kartı çok kaliteli bir şekilde destekliyor. Hangi karttan aramak istiyorsanız, o karta özel bir adet arama tuşu var alt alta duran. Herhangi birisinden yaptığınız aramayı, ikinci sefer diğerinden yapabiliyorsunuz. Bir kartınızdaki bir telefon numarasına, diğer kartınızdan mesaj atabiliyorsunuz. İki kartın da birbirleri ile bu kadar uyumlu bir şekilde çalışabilmesi gerçekten harika. Ayrıca diyelim ki bir hattınızı kapatmak istiyorsunuz, ayarlardan sadece açık kalmasını istediğiniz hattınızı seçerek bu isteğinizi de kolaylıkla karşılayabiliyorsunuz.

Bahsettiğim diğer özellikleri de nasıl olması gerekiyorsa öyle. Sadece radyosunun sesi biraz kısık, ancak MP3 çalarının sesi oldukça yeterli düzeyde.

Satın almadan önce özellikleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmak için General Mobile'ın DST10 sayfasını inceleyebilirsiniz.

Hepinize İyi Günler, Hepinizi Seviyorum Okurlarım Ama En Çok Seni Sev'g'ilim...


1 yorum

  1. birader bende de aynı telefon war. herşeyini keşfetmişsin de ben bi türlü video oynatamadım.mpeg4 çalıştırıo die biliyorum ama bi çok farklı program deneyerek videoları mpeg4 e çevirmeme rağmen telefon bi türlü videoyu oynatmıyor.buna bi çare war mı? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...