Her Gun Bir Tecavuz

Benim tecavüz ve taciz konusunda oldukça hassas olduğumu Sen Tek Degilsin, Hele Ilk Hic Degilsin!... ve Bizim Sapigi Tanir Misiniz? yazılarımı okumuş olanlar bilir. Bu hassaslığımın elbette bir nedeni var, aslına bakarsanız neden bir değil, bir çok:
  • Yıl 2002. Çorum'da bir arkadaşım tecavüze uğradı. Hamile kaldığını öğrenince intihar etti.
  • Yıl 2004. Ankara'da bir süre arkadaşlık yaptığım kızın, 11 yaşında dayı oğlu tarafından tecavüze uğradığını öğrendim.
  • Yıl 2005. İstanbul'da bir taksici tarafından tacize uğradım, aklımı kullanarak biraz da şansımın yardımıyla bir tecavüzü ucuz atlattım.
  • Yıl 2005. MaviKalem Derneği ile tecavüz ve taciz konularında bilgi alış verişinde bulundum.
  • Yakın çevremdeki bir çok kişiden tacize uğradığına dair bilgiler edindim.

Yukarıda saydığım nedenlerden ötürü bu konuda oldukça hassasım, hatta hassaslıktan öte oldukça da katı olduğumu söyleyebilirim. Tecavüzcülere çok ağır cezalar verilmesini can-ı gönülden istiyorum, şuanda ki cezaların da hiç ama hiç yeterli olduğunu düşünmüyorum.

Yılbaşında Taksim'de turistlere tacizde bulunan kişilere 57 YTL'cik para cezası verildi. Bir hayat kadını ile beraber olmak için daha çok para vermeniz gerekiyor. Bu durumda; sokaktaki bir kadına, hayat kadını gözü ile bile bakılmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Canımız ve cananımız ne kadar ucuz değil mi?

19.02.2008 - Eskişehir, Yenibağlar: Lise öğrencisi A.Ö.(16)'nün ifadesi şu şekilde: "Eski kiracımız (Seniha Ö.(43)'nün eski kiracısı Gübey Nadi Gölpek (27)), birlikte yaşadığı 9 aylık hamile sevgilisi Sevgi K. ile birlikte 1 haftadır bizde kalıyordu. Olay günü ben banyodaydım. Çığlıklar üzerine salona gittiğimde Gübey'in annemi bıçakladığını gördüm. Annem yığılınca Sevgi beni tuttu. Gübey de bıçakla üzerimdeki giysileri yırttı ve bana tecavüz etti. Daha sonra zorla alzheimer hastalarının kullandığı ilaçlar ve fare zehiri içirdiler. 2 gün evde kalmışım." (AKŞAM)

24.02.2008 - Samsun: İddiaya göre, lise öğrencisi D.A, 2006 yılının Ağustos ayında MSN'de B.K. ile tanıştı. Aynı yılın Eylül ayında B.K.(29) ile yüzyüze görüşüp arkadaşlık yapmaya başlayan D.A.(15), bir kız arkadaşının aracılığı ile internet kafede üniversite öğrencisi F.A. ile tanıştı. İnternet kafede bulunduğu sırada yanına gelen F.A., genç kızı konuşma bahanesi ile dışarıya çıkardı ve bıçakla tehdit ederek arkadaşı üniversite öğrencisi U.G.'nin evine götürdü. F.A.(22) ile U.G.(22), genç kızı tartaklayıp bıçakla tehdit ederek cinsel ilişkiye girdiler. Bu olaydan kimseye bahsetmeyen D.A.'yı, internette tanıştığı ve daha sonra yüzyüze görüştüğü B.K. geçen yıl Mart ayında telefonla arayarak, üniversite öğrencileri ile ilişkiye girmesinden haberi olduğunu ve kendisiyle de ilişkiye girmezse kardeşini öldüreceğini söyledi. Korkuya kapılan D.A., 2007 Mart ve Temmuz ayları arasında B.K. ile buluşarak bir çok kez cinsel ilişkiye girdi. (DHA)

27.02.2008 - Adapazarı, Yayhalar: 31 Temmuz 2007 tarihinde 14 yaşındaki yeğeni B.U.'yu, iş arkadaşı Hakan K. ile aynı odaya kapatarak tecavüz etmesine yardımcı olduğu iddiasıyla yargılanan Ömer S., 4 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Hakan K. ise, 13 yıl ceza aldı. İddiaya göre; alkol bağımlısı Ömer S.(30) yeğeni B.U.(14)'yu telefonla çağırarak, arkadaşı Hakan K.(27)'nin evine götürdü. Burada alkollü olarak beklediği belirtilen Hakan K., dayı Ömer S. ve yeğeni B.U.'y niteliği belli olmayan bir hap verdi. Genç kız hapı almak istemeyince; Ömer S., yeğenini ve arkadaşını bir odaya kilitledi. Hakan K, genç kıza tecavüz ettikten sonra kızı evine gönderdi. (DHA)

07.03.2008 - Muğla, Fethiye: Bir köy ilköğretim okulunda görev yapan 55 yaşındaki evli ve 3 çocuk babası sınıf öğretmeni Z.T. hakkında, yaşları 7 ile 9 yaşları arasında değişen 14 kız öğrenciye tacizde bulunduğu iddiasıyla soruşturma açıldı. Olay; tacize uğradığı iddia edilen E.Y.'nin, babası emekli sınıf öğretmeni T.Y.'nin anlattıklarından sonra ortaya çıktı : "Yağmurlu bir gece elektrikler aniden kesilmişti. Kızım korkarak yanına geldi. Ben de sarılıp kucağıma aldım. Kızım, 'öğretmenim de beni böyle kucağına alıyor, bacaklarımı okşuyor, apış aramı okşuyor, sonra dudaklarımdan öpüyor' dediğinde çılgına döndüm. Olayı biraz soruşturunca okuldaki diğer kızların da aynı şeye maruz kaldığını öğrendim. Sonra diğer velileri durumdan haberdar ettim. Şikayetçi olduk, soruşturma başlatıldı, jandarma olaya el koydu." (DHA)

10.03.2008 - İzmir, Konak: 94 yaşındaki M.O.'nun torununun arkadaşı olan 23 yaşındaki işsiz İ.K., daha önce birçok kez geldiği yaşlı kadının evine akşam saatlerinde bir kez daha geldi. Aşırı derecede alkollü olduğu öğrenilen İ.K., içeriye girdiğinde belden aşağısı tutmayan yaşlı kadına tecavüz etmek istedi. (CHA)

30.03.2008 - Adana: Nişanlı olan B.B.(19) 16 Mart 2008'de, evlerinin önünde, komşusunun kızıyla sohbet ederken tanımadığı 3 kişi tarafından zorla bir otomobile bindirilerek kaçırıldı. Eter koklatılarak bayıltılan B.B., gözlerini Hatay'ın Belen ilçesindeki ormanlık alandaki bir evde açtı. İddiaya göre; ikisi Türkçe biri Arapça konuşan üç kişi, "Seni burada kessek kimsenin haberi olmaz." diye tehdit ederek tecüz etti. Kendilerine direnen B.B.'ye uyuşturucu hap içirerek dirençsiz hale getiren saldırganlar, vücudunu jiletle kesip kollarında ve bacaklarında sigara söndürerek işkence yaptılar.

Yukarıda aktardığım tüm haberler sene başından bugüne benim gözüme takılabilen haberler. Şehir farkı gözetmeksizin her yerde olan bu insanlık dışı olayların haberlere yansıyan kısmının bir parçası sadece bunlar. Her gün, kadın ya da erkek ayrımı olmadan birileri tacize ya da tecavüze uğruyor. Tüm bunlar zinanın en büyük günahlardan biri olduğu Müslümanlığın, %90 düzeyinde olduğu iddia edilen bir ülkede gerçekleşiyor.

Garip ve bir o kadar da acı...

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaştığınız İçin Teşekkürler...